Gruppavtal Tele2

Föreningen har ett gruppavtal med Tele2 för bredband, tv och telefoni. Gruppavtalet innebär att bredband, tv och telefoni ingår i de boendes månadsavgifter. De boende behöver dock själva beställa tjänsterna (om man är intresserad). De boende ingår därmed ett individuellt avtal med Tele2 för sina tjänster.


Bredband

När Brolyckan byggdes år 2000 drogs fiber in i fastigheten vilket var ganska unikt då.


Bredband 250/250 ingår i månadsavgiften vilket innebär hastigheter på:


-Kapacitet nedström (ta emot filer): 100-250 Mbit/s

-Kapacitet uppström (skicka filer):      50-250 Mbit/s

Om de boende väljer en högre hastighet (som man får beställa och betala själv) får man tillgodoräkna sig en uppgraderingsrabatt.

En router ingår för varje hus. Routern innehåller en telefoniadapter och WiFi. Router får den boende avropa på egen hand från Tele2.

Det är inget tvång för de boende att använda tjänsten. Vill man ha en annan leverantör av bredband kan man ha det.


Tv

Tv Bas HD ingår i månadsavgiften. De boende får tillgång till högupplöst digital-tv med ett stort antal tv-kanaler. 


I abonnemanget ingår en digitalbox eller tv-modul samt tillgång till Tele2 Play. Digitalbox eller tv-modul får de boende avropa på egen hand från Tele2.


Vill de boende beställa ett större tv-abonnemang (betalas själv) får man tillgodoräkna sig en uppgraderingsrabatt.


Det är inget tvång för de boende att använda tjänsten. Vill man ha en annan tv-leverantör kan man ha det.


Telefoni

Telefoni Bas för fast telefoni ingår i månadsavgiften.


De boende betalar endast för de samtal man ringer. Ringer man mycket finns det andra abonnemang som går att beställa för att få ett lägre samtalspris.


Det är inget tvång för de boende att använda tjänsten. Vill man ha en annan telefonileverantör kan man ha det.


Beställning, frågor eller hjälp? 

Om man vill beställa tjänsterna ovan, har frågor eller behöver hjälp så kontaktar ni Tele2.


Krånglar dina tjänster är det du själv som kontaktar Tele2 och felanmäler (inte styrelsen).


Tele2:s kundservice för gruppavtalskunder: 0775-17 17 20

Teknisk support: 90 222


Vill man ha installationshjälp så kontaktar man supporten för att få hem en "hemfixare". Kostnaden för detta står de boende för och prislista finns på Tele2:s hemsida.